AnalisaBeritaig-link

Jorginho buktikan yang Sarri sebenarnya salah

Jorginho setakat ini berkembang di bawah Thomas Tuchel sejak kedatangan jurulatih darj Jerman di London barat pada Januari

Pemain duo tengah, Mateo Kovacic dan Jorginho, telah menjadi antara penyumbang terbesar, menjadikan diri mereka sebagai pemain utama di bahagian tengah Tuchel.

Dari sembilan perlawanan bersama Tuchel, Kovacic telah memulakan lapan permainan dan memberi kemenangan 1-0 Piala FA ke atas Barnsley, sementara Jorginho, yang telah menjaringkan enam gol musim ini, telah memulakan enam kali di bawah  Tuchel.

Bekas pemain Napoli, yang dibawa ke Stamford Bridge oleh bekas bos Blues, Maurizio Sarri pada bulan Julai 2018, juga hebat dalam membantu Chelsea menguasai dalam perlawanan di mana mereka sebelumnya bergelut.

Sarri, mungkin tersalah anggap terhadap Jorginho yang mengatakan bahawa Jorginho sukar untuk “meningkatkan lebih banyak lagi.”

[metro]

Jorginho bermain dengan saya selama empat musim,” kata Sarri pada Januari 2019.

“Sangat sukar baginya untuk meningkat lagi. Dia bermain dengan baik selama 20 perlawanan, saya rasa.

“Dia pemain Liga Perdana yang telah menyentuh lebih banyak bola [daripada yang lain]. Sekarang, mungkin, dalam dua perlawanan terakhir dia sedikit letih.

“Dia menggerakkan bola sedikit [lebih lambat] dari sebelumnya, tapi saya rasa itu normal. Anda tidak boleh berada di puncak selama 60 perlawanan, jadi normal untuk memiliki tempoh yang berbeza, suatu tempoh ketika anda tidak begitu jernih seperti biasa .

“Tetapi itu bukan masalah besar. Tentu saja, itulah sebabnya saya mengatakan kami memerlukan pengganti Cesc.”

Jorginho telah menjadi sebahagian dari rancangan Tuchel sejak dia tiba di Stamford Bridge pada akhir Januari, menjaringkan gol kemenangan menentang Tottenham Hotspur melalui penalti dan memainkan peranan penting dalam kemenangan 1-0 atas Atletico Madrid di  Liga Juara-Juara UEFA.

Secara keseluruhan, musim ini, Jorginho telah bermain sebanyak 25 penampilan, menjaringkan enam gol dari lini tengah dan satu assist.

Walaupun banyak dari sepakan penalti , Jorginho telah menjaringkan 15 gol dalam 123 penampilan untuk The Blues sejak bergabung dari Napoli.

[football. london]

What's your reaction?

Excited
3
Happy
3
In Love
0
Not Sure
2
Silly
3

You may also like

More in:Analisa

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *